Sunday 12 January 2014

Invitation

Expressions dealing with invitations

If you want to invite someone, you can use some expressions below :
§      Let’s go           : Mari pergi, Ayo pergi                                             
§      Let’s pray        : Mari berdo’a, Ayo berdo’a
§      Would you like to come to my party          : Maukah anda dating ke pesta saya?
§      Would you like to have lunch with me       : Maukah anda makan siang bersama saya?
§      Would you like to go with me                     : Maukah anda pergi dengan saya?
Use the expressions below to respond to an invitation :
§      With pleasure                         : Dengan senang hati
§      Of course                                : Tentu saja
§      Sure                                        : Tentu
§      Certainly                                : Pasti
§      I’m afraid I can’t                   : Saya khawatir, saya tidak bisa
§      Sorry, I’m busy today            : Maaf, saya sibuk hari ini
§      I’m Sorry. I have already had an appointment : Saya minta maaf. Saya sudah punya janji.

Task 1

Make the dialogue by using expressions of invitation above !
(Buatlah dialog dengan menggunakan ungkapan undangan diatas!,)

NB : 1. Dimulai dengan greeting (salam/sapa) diakhiri dengan ungkapan perpisahan (expressions of parting)
         2. The longer the better : semakin panjang semakin bagus.

         3. Penilaian : panjangnya, isi, tata bahasa

No comments:

Post a Comment